لیست مدافعان دعوت شده به تیم ملی

مدافعان میانی دعوت شده به تیم ملی

بررسی مدافعان دعوت شده به اردوی تیم ملی

مدافعان دعوت شده به اردوی تیم ملی

پژمان منتظری : باتجربه ترین

در غیاب زوج بازی های اخیر خود یعنی سیدجلال حسینی، منتظری باتجربه ترین مدافع میانی حال حاضر اردوی تیم ملی محسوب می شود، وی که بعد از حضور در جام جهانی، جام ملت های آسیا را به دلیل مصدومیت از دست داد، در لیست های اعلام شده توسط کارلوس کی روش حضور دارد و البته در ترکیب ثابت تیم ملی نیز به میدان می رود. 
منتظری که این فصل به عضویت تیم الاهلی قطر درآمده است در تمامی دقایق هفت بازی این تیم در لیگ ستارگان قطر حضور داشته است و به نوعی مهره ثابت زلاتکو کرانچار در خط دفاعی است. وی تاکنون 33 بازی و 1 گل ملی در کارنامه خود دارد.

مرتضی پورعلی گنجی: معلق میان دفاع و هافبک

هافبک دفاعی سابق نفتی ها که با غیبت منتظری به ترکیب اصلی تیم ملی در رقابت های جام ملت های آسیا راه پیدا کرد و با اعتماد کارلوس کی روش به دفاع میانی نقل مکان کرد، پس از آن نیز به تیم ملی دعوت می شد و جالب اینکه حتی پس از جدایی از تیم نفت و پیوستن به تیانجین تدا نیز در پست جدید خود یعنی مدافع میانی به کار گرفته می شد.
پورعلی گنجی که یکی از باثبات ترین بازیکنان آری هان در لیگ چین بود در 24 بازی برای تیمش به میدان رفت و 2 گل نیز به ثمر رساند که گل دوم وی در هفته آخر لیگ چین، برای تیاجین بسیار حیاتی بود چرا که مجوز جلوگیری از سقوط این تیم، با آن گل صادر شد. این مدافع – هافبک تاکنون در 8 بازی ملی به میدان رفته است که حاصل آن 1 گل برای وی بوده است.

محمدحسین کنعانی زادگان: جوان اول مدافعان

مدافع جوان تیم ملی که پای ثابت اردوهای اخیر کی روش است و با بازی های خود در لیگ پانزدهم و فصل گذشته در تیم ملوان بندرانزلی نشان داده است یکی از مهره های اصلی این پست برای جام جهانی 2018 است، وی که از بازیکنان اصلی تیم ملی امید نیز بوده است به یک بار دیگر توسط خاکپور به آن تیم دعوت نشد. 
کنعانی در تمام بازی های تیم ملوان در لیگ پانزدهم به میدان رفته است و عملکرد قابل قبولی نیز از خود به نمایش گذاشته است، وی در طول 11 بازی خود برای انزلی چی ها یک بار موفق به گرفتن یک پنالتی برای تیمش شد. کنعانی جوان که در 94 برای اولین بار رنگ تیم ملی را به چشم دید، تاکنون در دو بازی ملی در برابر تیم های ازبکستان و ترکمنستان به میدان رفته است.

عزت اله پورقاز: ساکت و موثر

مدافع ساکت و بی سروصدای انزلی چی ها که برای اولین بار در فصل گذشته توسط نصرت ایراندوست به فوتبال ایران معرفی شد به سرعت و در همان لیگ چهاردهم با بازی های موثر خود توانست نام خود را بر سر زبان ها بیندازد و با ادامه بازی های خود در لیگ پانزدهم کارلوس کی روش را نیز مجاب کرد تا وی را به تیم ملی دعوت کند. 
وی که به جز اردوی ماقبل آخر تیم ملی، در باقی اردوهای سال 94 به تیم ملی دعوت شده است تاکنون باز ملی به انجام نرسانده است، البته پورقاز به دلیل مصدومیت، چهار بازی آخر تیم باشگاهی اش را نیز از دست داده است اما به دلیل غیبت سیدجلال حسینی به جمع ملی پوشان اضافه شده است، وی به دلیل همین مصدومیت تنها در 630 دقیقه، یعنی هفت بازی از دیدارهای تیم ملوان حاضر شده است و دو گل زیبا نیز برای آنها به ثمر رسانده است.

مدافعان راست

خسرو حیدری: اولین پاس گل دربی هشتاد و یک

یکی از باسابقه ترین بازیکنان حال حاضر در اردوی تیم ملی که برای تیم کی روش در جام جهانی نیز بازی کرده است، با اینکه بعضی از بازی های تیم استقلال را به دلیل مصدومیت از دست داد، با پاس گلی که در دیدار دربی از خود به جا گذاشت بازهم به تیم ملی دعوت شد. البته حیدری سابقه بازی گرفتن در پست وینگر راست را نیز توسط کی روش در کارنامه خود دارد.
حیدری در 669 دقیقه از بازی های استقلال در لیگ پانزدهم حضور داشت که در این دقایق توانست سه پاس گل برای سایر هم بازیانش ارسال کند. این بازیکن تاکنون 53 بازی ملی برای تیم ملی بزرگسالان انجام داده است.

رامین رضاییان: دومین پاس گل دربی هشتاد و یک

رضاییان نیز مانند رقیب خود در این پست دیگر بازیکنی بود که در دربی هشتاد و یک دیگر پاس گل بازی را ارسال کرد البته برای سرخ پوشان پایتخت، رضاییان که تقریبا بعد از جام جهانی برزیل توسط کی روش به تیم ملی دعوت می شود در جام ملت های آسیا نیز به همراه تیم ملی حضور داشت. وی در بازی قبلی تیم ملی در برابر ژاپن و تاقبل از مصدومیت وریا غفوری در پست وینگر راست به بازی گرفته شده بود اما با مصدومیت این بازیکن به همان پست دفاع راست منتقل شد.
رضاییان که پس از حضور در تیم پرسپولیس نام خود را بیشتر از پیش بر سر زبان ها انداخت تنها بازیکن این تیم در لیگ پانزدهم است که در حداکثر دقایق بازی حضور داشته است، وی در تمام 990 دقیقه برای سرخ پوشان به میدان رفته است که حاصل آن یک گل و یک پاس گل بوده است، البته رضاییان تاکنون توانسته در 6 بازی ملی نیز به میدان برود.

مدافعان چپ

احسان حاج صفی: کاپیتان دوم

مدافع – هافبک قبلا سپاهانی فوتبال ایران که این روزها برای تیم اف اس وی فرانکفورت در بوندس لیگای دو به میدان می رود، پس از آندرانیک تیموریان و در غیاب سیدجلال، قدیمی ترین بازیکن حاضر در اردوست، حاج صفی که قبل از جداییش از جمع اصفهانی ها دیگر در پست وینگر چپ توسط حسین فرکی به بازی گرفته می شد در تیم ملی نیز در بعضی از بازی در این پست به بازی گرفته شده است.
او که در 8 بازی تیم فرانکفورت به میدان رفته است موفق شده 606 دقیقه در زمین حضور داشته باشد و هرچند که با توجه به بازی در پست مدافع چپ هنوز نتوانسته برای آلمانی ها گلزنی کند اما در لیگ پانزدهم برای سپاهانی ها یکی از موثرترین بازیکنان بود که موفق به زدن سه گل و ارسال یک پاس گل شده بود، حاج صفی تاکنون در 70 بازی ملی توانسته 4 بار دروازه حریفان را باز کند. 

میلاد محمدی: یکی قل از دوقلوی معروف

مدافع چپ راه آهنی ها که بدون شک سال 94 را باید برای او برادر دو قلویش دانست پیرو اردوهای اخیر تیم ملی بازهم توسط کی روش به تیم ملی دعوت شد، میلاد که از بازیکنان موثر را آهنی ها محسوب می شود در تیم ملی امید نیز از بازیکنان اصلی محمد خاکپور برای رسیدن به المپیک است.
این بازیکن در 11 بازی راه آهن در لیگ پانزدهم تنها 5 دقیقه روی نیمکت نشسته است و 985 دقیقه را در میدان حاضر بوده است، او از ابتدای سال توسط کی روش به تیم ملی دعوت می شود و یکبار نیز توانست برای این تیم بازی کند. 

دعوت نشده ها: این پنج نفر را می خواست اما نمی توانست

میثم مجیدی، دفاع چپ استقلالی ها را تنها بازیکنی می توان دانست که کارلوس کی روش می توانست از او برای حضور در تیم ملی دعوت کند که این کار نکرد، مجیدی در اردوی تیم ملی برای بازی در مقابل عمان و ژاپن یکی از بازیکنان حاضر بوده است.
به غیر از این بازیکن، کی روش با توجه به سابقه اش قطعا دوست داشت از پنج بازیکن ذیل دعوت به عمل بیاورد اما نمی توانست:
سیدجلال حسینی، مدافع میانی ثابت و کاپیتان دوم تیم که این روزها مصدوم است و برای تیم باشگاهی اش نیز به میدان نرفت. 
وریا غفوری، این مدافع راست نیز از همان ابتدا در تیم ملی با کی روش شروع کرد اما در حال حاضر با مصدومیت دست و پنجه نرم می کند و به همین دلیل فرصت را در اختیار رقبای دیگرش قرار داد.
مهرداد قنبری، مدافع چپ فوق العاده ذوب آهنی ها که اولین دعوت به تیم ملی برایش آمد نداشت و پس از بازگشت از اولین حضور در اردوی تیم ملی با پاره گی رباط صلیبی مواجه شد و یحیی گل محمدی را بیشتر از همه در شوک فرو برد.
مهرداد پولادی، مدافع چپ امین کی روش که ستاره تیم ملی در جام جهانی محسوب می شد اما به دلیل مشکلاتی که در رابطه با کارت پایان خدمت وی اتفاق افتاد و حواشی بعد از جام ملت های آسیا که دیگر تقریبا همه از آن اطلاع دارند، اجازه حضور در تیم ملی را ندارد.
حسین ماهینی، دیگر مدافع مورد علاقه کی روش که او نیز به دلیل مشکلات مربوط به کارت پایان خدمت نمی تواند به تیم ملی بپیوندد.