حضرت علی اصغر(ع) در کجا دفن شده است؟ محرم 94

محل خاک حضرت علی اصغر محرم 94
محل تدفین حضرت علی اصغر محرم 94
محل دفن حضرت علی اصغر محرم 94
 
گفته شده که حضرت علی اصغر (ع) بر روی پیکر پاک پدرش..بر روی سینه این حضرت خاک شده.....آیا دفن دو جسد در یک قبر شرعاً درست است؟ همچنین آیا سر مطهر آقا علی اصغر را هم بر نیزه زده بودند؟

یک نت ـ در مورد دفن دو جسد در یک قبر،حکم به کراهت این کار شده است. (۱)

اما در مورد حضرت علی اصغر (علیه السلام) آنچه در منابع و مقاتل بیشتر بیان می شود این است که:
امام حسین علیه السلام هنگامى که با فاجعه[ ى از دست دادن] خاندان و فرزندانش رو به رو شد و جز او و زنان و کودکان و فرزند بیمارش کسى نمانْد، ندا داد: «آیا مدافعى هست که از حرم پیامبر خدا صلى الله علیه و آله دفاع کند؟ آیا یکتاپرستى هست که در حقّ ما، از خدا بهراسد؟ آیا فریادرسى هست که به امید خدا، به داد ما برسد؟ آیا یاورى هست که به خاطر پاداش خدا، به ما کمک کند ؟»

صداى زنان، به گریه و ناله، بلند شد . حسین علیه السلام ، به جلوى درِ خیمه آمد و گفت: «على، کودک خردسال را ، به من بدهید تا با او خداحافظى کنم».

کودک را به او دادند . امام علیه السلام او را مى بوسید و مى گفت : «واى بر این مردم که طرفِ دعوایشان، جدّ توست !».

همان هنگام که کودک در دامان حسین علیه السلام بود، حَرمَلة بن کاهِل اسدى، تیرى به سوى او پرتاب کرد و او را در دامان ایشان ذبح کرد. حسین علیه السلام، خون او را گرفت تا آن که کفِ دستش پُر شد. سپس، آن را به سوى آسمان پاشید. سپس، حسین علیه السلام از اسبش فرود آمد و با دسته شمشیرش، چاله اى براى او کَنْد و او را به خونش آمیخته کرد [و به خاک سپرد] و بر او درود فرستاد. (۲)

بنابراین که بدن مطهر علی اصغر،توسط خود امام حسین (علیه السلام) به خاک سپرده شد،پاسخ سوال شما در مورد بر نیزه زدن سر مطهر علی اصغر هم داده می شود.

-------------------------
پی نوشتها:
(۱). جواهر الکلام، ج۴، ص۳۴۱.
(۲). مقتل الحسین علیه السلام للخوارزمی: ج ۲ ص ۳۲ ؛ احتجاج،ص۱۶۳،نفس المهموم،شیخ عباس قمی،ترجمه علی نظری منفرد،ص۴۲۵،به نقل از مطالب السئول.